Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under januari 2010

Av Sofie Nilsson - 18 januari 2010 15:12

Ja äntligen har ja fått igång mina bilder och skapa ett inlägg om åre resan, vi kom iväg från lund i god tid men vaknade nästa dag av att tåget stod stilla, vi var 5 timmar försenade vilket passade oss perfekt för i vanliga fall skulle vi vara framme redan 7:30 men kom fram vid 12 tiden och våra lägenheter skulle inte vara klara förrens 15:00 men ja å rasmus fick vår direkt medans dom andra fick vänta lite=) annars har allting gått bra, vi åt gott å åkte massa skidor och ibland slank man av mot afterskin;) på onsdagen tredje dan från hemmåk så råkade E rammla å skruva till knäet ordentligt så hon fick tyvärr åka pulka resten av backen:P på tisdagen var det dags på skotersafari i 28 minus. tur att vi fick låna både overall och skor annars hade man nog inte varit så levande. vi va 4st som delade på 2 skotrar, ja fick köra hemmåt vilket var otroligt kul=) va värsta terrängkörningen, tur att man är van vid att köra 4-hjuling=) sen begav vi oss hemmåt till lugna skåne igen, önskar dock att vi kunde stannat en vecka till, men man ska väll sluta när man har som roligast!

Lite bilder från resan! :)

  jag en dag nere i åre=)   från balkongen   här över sjön åkte vi skoter för å sedan kringla oss upp i bergen   i backen=)

backen å sjön där nere=)  

Av Sofie Nilsson - 14 januari 2010 09:55

Såg igår filmen om hästmannen Stig-Anders, helt imponerande hur han levde. Ibland önskar jag att världen hade varit så änn idag. att slippa allt som har med elektronik att göra, att skapa och forma sina egna verktyg och ta vara på det man har, att laga och repparera istället för att återvända med ett kvitto och få en ny. Att använda riktiga hästkrafter för att ploga och så nya grödor, som Stig-Anders sa -Traktorer gör så djupa och stora spår, med hästarna blir det mycke bättre.

Är otroligt imponerad, tänk att så levde alla förr och då skulle ingen ens tänkt tanken att göra just Stig-Anders till ngt så stort.

Ska försöka få tag i filmen om honom idag=)

  

Av Sofie Nilsson - 13 januari 2010 14:20

Asså d här me tatuering, ja vet inte hur många gånger jag haft tanken på att en dag skaffa en. Varje gång jag kommit på en ny idee om vad jag vill ha så sinkar allt sig efter ett tag ändå, jag velar hela tiden och därför ingen tatuering. Jag skulle nog kunna bli ganska trött tror jag å det är därför jag velar. Och tänk om man en dag gör en och senare ängrar sej, uch! man vill ju inte ha ngt för alltid typ. hmm kanske väntar ett tag till, ska hem å skissa lite på en idee ja fick ida (IGEN!!)

Av Sofie Nilsson - 11 januari 2010 09:33

Kan man annat än å dregla över denna otroligt snygga människa?

Längesen man kunde falla för en kändis :P

  

Skapa flashcards