Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofie Nilsson - 15 mars 2010 14:34

va ju hos emma i lördes å fick för mej å boka biljetter till i sommar. d blir konsert bara några meter från där jag bor å mitt i sommaren 7 dagar innan min födelsedag=) kommer gå dit me emma, therese, antagligen leif å rasmus me=) kommer bli sååå underbart, å gissa vem som spelar.... Lars Winnerbäck   

helt magiskt. hoppas verkligen på soool å värme den dagen, men iförsej så gör d inget om d regnar för lasse själ kommer värma alla som e där=)


ska även försöka fira min födelsedag i stan då d e karneval=) wihoo, skulle va kul å fira den så=) nära å bra å maassa folk:P

dock ett bra tag tills dess:P


  

Av Sofie Nilsson - 14 mars 2010 11:59

igår blev en super lyckad kväll, hade riktigt roligt å trevligt. började me bowling å sen gick vi hem ti emma å drack gott å prata massa minnen=) skasnart bege mej hem till emma å prata litta, måste göra d=) kanske träffar robban me=D va riktigt längesen ja såg han. ska även hämta bilen där. min lilla smarti smart. hoppas ni mår bättre än va ja gör idag:P


Det är inte lätt när det är svårt.

Av Sofie Nilsson - 12 mars 2010 16:45

Dagens Citat:


Vad en generation anser vara lyx

anser nästa vara nödvändighet.


Anthony Crosland


Av Sofie Nilsson - 12 mars 2010 16:17

Ja äntligen är det freda så man kan få sovmorgon imorn=) Ska fixa litta ikväll, har tvättid, ska duscha, frächa till mej:P, städa, diska, fixa ngn god mat, typ ta hand om min sambo som gjorde laseroperation i tisdes för å få bättre syn. han har gnällt hela veckan:P men d e nog värt d till slut. ska även äta upp mina muffins:D lär dock sprängas om ja gör d för dom e super stora å typ 8st, men otroligt goda. sist gjorde ja me polly i å nu gjorde ja me kinapuffar. haha, man kan ju ta nästan vad som helst å stoppa i smeten=) ska testa lite olika å se vad som blir godast, måste testa geisha, borde bli super mumsigt=)

imorn blir d å bowla me massa kompisar från klassen, inte träffats på vääldigt länge. :)  nu ska ja fortsätta å vänta ti klockan blir 5 så ja kan få köra hem å börja tvätta.


tjing tjing

Av Sofie Nilsson - 11 mars 2010 13:50

har blivit till mellan My. hon e snart 1 år men hon e lika stor som en 6månaders katt. ja som ville ha en suuperstor katt. lite besviken om ja ska va ärlig. haha, men ja älskar henne lika mycke ändå:P

ska se om vi flyttar till större för då skaffar vi en till, antagligen en perser. å kritvit ska den vara=)

här e lilla/mellan MY :D


      nybadad. haha  

Av Sofie Nilsson - 11 mars 2010 08:57

Körde hem till mamma å pappa för å låna syrrans mobila bredband. shit asså, d va sjukt längesen ja hade internet hemma på min data dessutom:P riktigt nice å kunna sitta i soffan me datan i knäet. laddade upp lite bilder me. riktigt kul. va ute en dag me kameran, gick hem ti emma å hjälpte henne me 2 tårtor som tog typ 4-5 timmar:P men kul hade vi å sen när ja gick hem gick ja lite omvägar endast för lite bilder. d e så otroligt rogivande att gå där me sin kamera å leta efter fina platser=) dessutom fick ja se en annan del av staden, å som d kan skillja sej.

här är lite bilder från den dagen=)


              


blev en del bra=) den andra bilden är nere vid havet, ett av mina favoritställen å fota på men denna gången va d fullt av svanar. riktigt mysigt vid solnedgången=)


Av Sofie Nilsson - 8 mars 2010 13:29

Har precis börjat läsa Pojken som kallades det. köpte den för ett bra tag sen men har inte alls kännt för å läsa den senaste tiden men igår började jag. kunde verkligen inte sluta läsa den utan kom till typ halva boken då ja tvinga mej själv att sluta eftersom klockan va mycke. Helt sjuk bok. Helt sjukt hur man kan behandla sitt eget barn så som hon gjort. Att favorisera sina 3 andra barn men hata ett annat. Denna bok är otroligt fängslande och bra skrivet. Det ska mycke till för att jag ska sätta mej med en bok i handen. Ska även läsa andra boken han skrivit; Pojken som inte fanns. Den köpte jag samtidigt med den andra så den ligger på vänt.

  

Hittade även mina kära Jonas Gardell böcker som e mina absoluta favoriter. Det finns 2 uppföljare till; En komikers uppväxt. Denna boken handlar om hans uppväxt genom skolan, vilka han umgås med och vilka som hatar han. Det händer saker hela tiden och det är ganska gripande då han berättar även hur han mår och känner idag. Uppföljaren till denna hete; Ett ufo gör entre, även denna är grymt bra och sen tredje och sista boken heter Jenny, den boken är en klass för sej om man jämför med dom 2 första. Här händer det saker man inte trodde skulle hända och man nästan skäms för hur människor kan bete sig mot andra i sin egen sort. Mycket gripande berättelse. Funderar stakt på om man skulle börja läsa om dom igen just för dom e så bra. Va ju ett tag sen ja läste dom å har glömt en hel del.

        


Sista boken jag gillar är ; Eldens hemlighet. Den handlar om ett syskonpar som bor i afrika (otroligt längesen jag läste den så ni får ursäckta om jag har fel med viss info) en dag är dom på väg ngnstans och på ngt sätt trampar dom utanför stigen vilket gjorde att en av flickorna trampar på en mina. Ja, sorry men jag minns inte alls mycke från denna bok mer än att den e super bra. Måste hitta den å läsa om den.

  


Alla böckerna är sanna och det är därför jag läser dom, jag klarar inte av att läsa ´påhittade´ böcker.



Hoppas ni läser ngn av dom=)

Av Sofie Nilsson - 5 mars 2010 16:44

ja å syrran tittade alltid på krambjörnarna när vi va små och en dag kolla vi på youtube, haha så sjukt söta dom e asså. å har ni även sett pixies tatuering me dom på armen, d e nog ngt av d sötaste som tatuerats in=)

     






iiiiiiiiik, börjar få ont i halsen, gör ont varje gång ja sväljer. hoppas bara inte d e början på den där hemskaste sjukdommen någonsin, nämligen blåsor på mandlarna. första gången ja fick d låg ja i sängen utan å dricka å äta i 2 veckor. kunde verkligen inte få ner nånting, låtg tillåme å spotta för ja inte kunde svälja. sluta me att mamma åkte in me mej till citykliniken i lund där doktorn tittade 2 sekunder i halsen å sa att ja behövde pencilin, efter några dagar började blåsorna försvinna men efter ett tag kunde ja knappt andas för varje gång ja försökte andas in känndes d som om ngn satte en kniv i revbenen på mej så vi åkte till vårdcentralen å blev undersök, tog blodprov å väntade på svar. doktorn meddelade att jag fått en påbörjad infektion mellan hals och lungor varav lungsäcken nästan va helt punkterad. så d va inte så konstigt att d gjorde svin ont. + att mitt värde på deras prov skulle ligga under 10 varav mitt låg på 73. gaaanska stor skillnad:P


Hoppas verkligen inte d e samma denna gången=(

ska hem å baka å dricka te me honung i=)

  

Ovido - Quiz & Flashcards