Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Sofie Nilsson - 12 juli 2010 21:03

det finns nog ingen som tyckt d varit otroligt vart sen i lördes.

helt underbart att sommaren är här och det är varmare änn någonsin :)

när jag kom hem efter jobbet fick d bli en timmes runda ute i solen, trodde ja skulle svimma av värmen men det var skönt :)


lite bilder från min runda, så sjukt mysigt :)


        

Av Sofie Nilsson - 12 juli 2010 09:31

Är och förblir min största idol.


Lördagen började med att jag vakna 07:50, kunde inte somna om för det var för varmt och katten mjauade mej rakt i ansiktet. Så jag gick ut en runda för att kolla in citadellet och hur långt dom kommit med uppbygget av allt, dom va på god väg men ändå en bit kvar. man fick tillochmed gå in på området så självklart smög jag förbi alla bussar och alla bajamajorna :P såg även 4 tjejer som sovit på bryggan in =) så söta.

Jag visste att Lasse bodde på hotell öresund men ja våga inte bege mej dit. när jag närmade mej mitt hem hörde jag hur tjejerna på bryggan skrek, MISSA JAG LASSE??? tänkte jag, d va nog så =( tråkigt men sant. jag hadde även information om var han skulle äta dagen efter men inte åkte jag dit. är en liten fegis av mej när det gäller kändisar :P


sen när jag kom hem tog jag en låång kall dusch, riktigt skönt, gick å lulla runder i min lägenhet och sen började ja spela lasse låtar på hög volym tills klockan blev 2 då jag begav mej hem till emma. vid 4 tog vi bussen ner i stan och sen vidare mot citadellets alla kolonistugor för att äta gott i mannes stuga, vilket jäkla ställe alltså, havet som utsikt och solen stekte, helt underbart. när vi hörde att melissa drog igång fick vi spring i benen och gick till citadellet. vi parkerade oss ca 100m från scenen på en filt och mös tills lasse börja, då kunde ja inte sitta still längre.

han började själv på scenen med sin trogne gitarr. helt underbart, fantastiskt, mysigt, fint, mystiskt ja allt man kan komma på som förgyller en ända in i märgen. utan lasse finns ingen magi.


efter konserten ville jag bara höra mer men tyvärr var det slut och vi begav oss mot stan, träffa på tobbe å satt å snacka lite tills vi fick tag på en taxi hem=)


önskar det kunde va så varje helg, helt underbart mysigt. citadellet har aldrig varit vackrare med allt folket som fyllde upp ytorna. hoppas verkligen han kommer tillbaka, tror nästan det för biljetterna va slutsålda och d första han sa på scenen va, vilket fantastiskt vackert ställe att få spela på. :D love!


Tyvärr har jag inga bra bilder från dagen då ja inte trodde man fick ha med sej systemkamera :( hade jag vetat hade den åkt med direkt =) får bli till nästa gång =)





ha en super vecka allihopa :)

Ovido - Quiz & Flashcards