Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Sofie Nilsson - 26 oktober 2010 11:10
Jag satt häromdagen och läste min tidningen dag som så många förut.O jag tänkte på alla dom drömmar man drömt somen efter en har tatt slutDå såg jag en bild av en flickamed en skadskjuten kråka i famnhon springer iväg genom skogenså fort som hon någonsin kanOch hon springer med fladdrande lockarhon springer på taniga beno hon bönar och ber och hon hoppas och troratt det inte ska vara för sentFlickan är liten och hennes hår är så ljusto hennes kind är så flämtande rödkråkan är klumpig och kraxande svartom en stund är den alldeles dödMen flickan, hon springer för livethos en skadskjuten fågel i famnhon springer mot trygghet och värmeför det som är riktigt och santO hon springer med tindrande ögonhon springer på taniga benför hon vet att det är sant, det som pappa har sagtatt finns det liv är det aldrig för sentO jag började darra i vånda och nödjag skakade av rädsla och skräckför jag visste ju alldeles tydligt och klartatt det var bilden av mig som jag settFör mitt hopp är en skadsjuten kråkaoch jag är ett springande barnsom tror det finns någon som kan hjälpa mig änsom tror det finns nån som har svarO jag springer med bultande hjärtajag springer på taniga benO jag bönar och ber, fast jag egentligen vetatt det redan är alldeles för sent
Skapa flashcards