Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg den 24 maj 2011

Av Sofie Nilsson - 24 maj 2011 13:58

Blev nästan tokig idag då jag inte kan rå för att störa mej på hur vissa människor total ignorerar folket runtomkring.

lever dom i en egen bubbla där dom bara ser rakt fram?

vissa saker tycker jag är självklara men tydligen är andra så egoistiska att dom inte ser nånting.

som idag när jag skulle handla lunch och stod i kön. jag stod näst längst fram och väntade på att tjejen framför mej skulle bli klar med att lägga upp sina varor på bandet samtidigt så öppnar en kassa brevid och hon tittar på mej och säger - jag öppnar här med så jag hinner inte ens ta ett steg till vänster innan det kommer en gubbe farandes mot kassan för att bli först. så igentligen, vem borde få gå först i den kön? jag som väntat längst eller han som väntat kortast tid? själv låter jag alltid personen framför mej gå före om detta skulle hända.

och detta är bara ett av alla dom saker som hände under 15minuters tid.

när jag skulle parkera tillexepmel, då var jag påväg mot en parkering och ser en bil börja backa ut bara 1,5 meter framför mej så jag stannade upp för jag såg att han inte såg mej, men så stannar han efter 0.5 meter och tittar på mej åsså bara fortsätter han backa.... vem har förrätt här igentligen?

och hur funkar blinkersen???? det känns som att folk totalt skiter i andra numera. inte bara yngre utan även äldre som lär sig veta bäst!!?? tycker det är skrämmande att folk inte längre bryr sej om andra, jag menar, vi är väll här för att överleva och ta hand om varandra lr e jag helt fel ute?


visst, alla kan vi göra misstag men snälla, nu e d ju typ 10 av 9 som gör fel varje dag.... blir tookig... gah.

ja nu har jag fått spy av mej lite =) gött.


tack för mej - hej!



 



Ovido - Quiz & Flashcards