Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under maj 2011

Av Sofie Nilsson - 10 maj 2011 11:43

vet inte hur man ska beskriva en kännsla man aldrig haft förut.

allt känns så jäkla bra och jag älskar allt jag har. finns självklart lite undantag men förutom just dom 2 undantagen så e hela livet en stor sommaräng. Jag kan springa fritt och välja vilket håll jag vill gå, ingen kan säga vart jag ska ta vägen, ingen!

jag hade aldrig klarat det ensam men som tur va hittade jag just den personen som får mig att må så otroligt bra varje dag. ingen kan få mig på bättre humör.

min högsta dröm va att hitta det jag sakna och helt plötsligt fanns han där framför mej. vilken saga.

tänk er att vakna mitt i natten av att han håller om en och säger dom tre små orden som betyder så otroligt mycke. helt underbart.


 

Av Sofie Nilsson - 9 maj 2011 13:06

Var med och tävla HÄR hos KAJSA så har du chans att vinna en valfri irkontroll HÄRIFRÅN

temat är kännslor så jag tänkte vara med och tävla med denna bilden:


 

hoppas d går bra för mej nu =)

Av Sofie Nilsson - 7 maj 2011 10:09

ja för idag fyller finaste å mest underbara brorsdotter Felicia 1 helt år :D

blir kalas kl. 15 å då blir d många klappar till gosungen.

helt knäppt att för ett helt år sedan blev jag faster och min bror pappa till denna underbara människa. jag minns det som igår när man på morgonen fick mms från basti på deras dotter, hon va så fin så underbar och så värd.

hur kunde tiden gå så fort? :)


nu har jag precis hällt ner en youghurt/smoothie/havredryck i magen sen vet jag inte vad jag ska göra faktiskt.

My e lite lufttokig för hon fick va ute på balkongen precis:P som hon älskar det min fina kissekatt =)


ooh just d, jag ska nog försöka mej på den där tatueringsmaskinen innan rasmus anländer ikväll.



have a nice day because i will.



dom tre bästa personerna i mitt liv om man utesluter mammi å pappi då :)




Av Sofie Nilsson - 5 maj 2011 09:36

blir snart tokig på att vara ensam hemma.

speciellt om nätterna när jag drömmer om nästan samma sak.

det började natten till månda då rasmus hade åkt. ja trodde att han va otrogen men det var inte han som låg där sen nästa natt drömde ja att han ''hoppade på'' en annan tjej å ja fick säga till honom att sluta, natten efter d drömde ja att han tafsat på en tjej och när ja fråga han så bara skratta han. och sen nu inatt drömde ja att jag gick runt på stan med två whiskey tills jag träffade två av hans kompisar å undra vart han va, då sa sonny att han åkt skridskor åsså va där en tjej som flörtat jättemycke med han så nu visste han inte vad han ville....

sååå, vad blir d för dröm inatt då?


d värsta e att han inte ligger brevid mej när jag vaknar :(


uch, tror jag hade gått under om han försvann.



 

Av Sofie Nilsson - 4 maj 2011 11:25

igår blev d träning =) skönt!

körde d vanliga me att gå 45min sen ner å träna lite styrka. kännde mej skit seg igår. hade även väldigt ont i mina vader på framsidan dom första 10min på bandet :(

blir samma träning idag =)

imorrn ska jag lämna blod så ja vet inte riktigt om ja ska träna innan eller efter... får se vad jag gör.

igår efter träningen slukade jag en ceacas sallad, mycket god. ikväll blir d tonfisksallad. mums.



åh blir tokig, försöker hitta resa till ungern men dom är så dyra nu :( alla våra vänner har bokat för 1350:- för sin biljett medans våra nu ligger på 2500:- så jäkla surt. så vi bestämde att vänta å se om d blir billigare annars får d bli en sista minutenresa till ovetande plats =) kan ju va mysigt d me men tråkigt med tanke på att alla ens vänner ska till ungern. menmen...


nu blir d jobb!


tjingtjing rymdling. (bert)



 

Av Sofie Nilsson - 3 maj 2011 14:34

blev minsann ingen träning igår, fick för mej att stanna hemma å städa istället så ikväll blir d hårdträning :P


i veckan ska jag försöka få tid till att köpa en barnpool till min finaste brorsdotter som fyller 1 nu på lördag =)

helt knasigt vad tiden går fort.



åhhh, hör å häpna, idag fick jag hem vårt efterlängtade tatueringskit. har inte öppnat det än så ja får se vad som väntar tills efter träningen ikväll. spännande!

hoppas man blir duktig. får försöka fixat ett skriv/ritbord där man kan ha alla saker, så störigt att behöva packa ner allt varje gång.

hoppas innerligt att d snart finns intresse av nån där ute som vill köpa vår lägenhet så vi kan flytta till större.

rasmus hittade ett hus igår som inprinsip e helt perfekt. litet och mysigt med välplanerad trädgård ( jag hatar trädgårdar, speciellt när d e jag som får sköta den....) fanns även ett litet gästhus med kök, rum och hall som antagligen skulle få bli tvättstuga/gästrum. fint =)

men som sagt, lägenheten måste bort först!



hörs antagligen inte ikväll men en annan dag :P




 

Av Sofie Nilsson - 2 maj 2011 15:30

snart ska jag bege mej till gymmet för å bränna fett :P

sen blir det kycklingsallad till middag å antagligen tonfisksallad imorrn. måste börja om på alvar nu med träningen och all onyttighet som finns. bläää.

trodde jag kunde hålla mej men d där förbannade påskägget fick mej på fall :(


måste ju vara fin när vi åker till ungern i sommar, får verkligen hoppas att jag kan våga visa mej i bikinin för mina vänner. uch, jag fasar =(

att visa sig för främmanden är helt okej för dom bryr sej inte på samma sätt...

nä uch, nu jäklar asså. detta ska bli mitt år av träning så att nästa år kan bli mitt strandår :P haha. ibland måste man ha tron på topp för sej själv. får bara hoppas att allt håller i sej nu. 2 månaders hårdträning så kanske man vågar =)


börjar med 45 min på löpbandet, dock går jag bara då mina knän e kassa. sen blir d att träna styrka och om jag orkar kanske 15 min till på löpbandet som avslut.

vill iförsej ut och åka inlines me men d får jag kanske göra i helgen istället =)



nu ska jag jobba vidare tills kl slår 17.. ses!



 

Av Sofie Nilsson - 1 maj 2011 14:38

idag ser dagen ut som en riiktig lökar dag :P

har hoppat i min finfina one piece å sitter med datan i knäet å spelar för fullt på spotify =) alltid lika uppskattat.

igår va d valborg och det firades ordentligt på landet.

åkte till arne vid sex tiden å tände brasan vid 8 för att även grilla korv, sen blev det lite fest i högsmans husvagn :P lite förberedelser inför veckan på öland i sommar och jag kan nästan garantera att den veckan kommer bli galen :P haha.


snart ska ja baka nougatmuffins :P tur man ska träna hela veckan, har även köpt ett par inlines. jag och rasmus va ute och åkte i fredes kväll i säkert 2-3 timmar, riktigt kul oxå kul att d gick så bra =)


 


glad valborg :)

Ovido - Quiz & Flashcards