Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under januari 2012

Av Sofie Nilsson - 6 januari 2012 23:11

ujj, vilken dag. haft fullt upp med sockertoppen felicia hela dagen.

åkte till mamma å pappa vid 10 tiden och kom hem för kanske en timme sen, mina linser skriker för att komma ut och jag somnar snart här i soffan. imorron blir d nästan samma sak bara lite senare =) mys mys mys. love my family!


kollar på ngn film nu, varför tror man det värsta om en främmande människa när denne ser liite annorlunda ut än dej själv?



en bild från idag


 


testade mammas stativ idag, borde nog använt d på denna bilden :P

Av Sofie Nilsson - 5 januari 2012 23:36

äntligen e man på hemmaplan utan å behöva stressa lr tänka på annat.

imorron får man kanske sova till 9 iallafall för att sen äta frukost me söta familjen.

sen på lörda å sönda blir d sovmorgon tills jag kaanske vaknar till liv igen efter veckans farande, men det har det ju självklart varit värt.

ja, nu slocknar jag snart så d e väll bäst å umgås med täcket ngra timmar.


 


öppna upp ditt fönster

Av Sofie Nilsson - 2 januari 2012 18:51

kom hem vid halv 6 tiden och såg att rasmus städat innan han åkte iväg till polen igen. så söt å snäll min gos e =)

har precis tagit en riktigt lång och varm duch med både skrubb och inpackning. min frisör bönade mej att använda hårinpackning framöver så why not =)

nu sitter jag här med en fräch ansiktsmask i hopp om att huden ska bli bättre...


om 2 eckor beger vi oss uppåt mot sälen ett stort glatt gäng, kommer bli väldigt skönt att komma iväg lite känner jag, även om en varm solsemester antagligen suttit bättre, tycker jag fryser massor hela tiden =(


har även ett mål denna månaden, att komma i mina jeans som e lite för små. hade inget bra skäl till att träna lr äta bättre så kom jag på jeansen som bara ligger i garderoben, nu jäklar ska jag få på mej dom, nästa månad kanske jag hittar ngt annat plagg jag vill komma i ;) haha vilken motivation. att jag inte tänkt på d innan. kanske sticker till gymmet en runda imorron efter jobbet me.


here we go!!!



 

nu ska masken av sen ska ja å mymy mysa i soffan till teven =)


Av Sofie Nilsson - 2 januari 2012 10:52

ja, då sitter man här igen. känns som varje dag är tvingad och jag måste försöka stå ut ett tag till. är så himmla trött på detta nu så jag snart spricker. jag vill ha nytt jobb, nya utmaningar och framförallt nya kunskaper. drömmen är att få jobba med djur, att kunna hjälpa djur som farit illa. men jag vet redan med mej att den biten är allt för lång och jag har inte ens en hjärna att klara allt. mitt andra alternativ är barista. jag har sökt allt som finns på espresso house men känns som tiden bara rinner ut i sanden. mitt sista hopp är att komma in på ngn utbildning antingen om djur lr barista =)

har även funderat på florist lr trädgårdsarbetare. haha helt olika saker man vill här i livet. men just nu vill jag bara ha ngt nytt att göra. skulle även kunna stå på ngt lager å sortera kartonger.

menmen, det är bara att kämpa vidare, en dag står man väll där.


så, nytt år.

nytt år, men inte fan betyder det att 2012 ska bli bättre än förra. nya utmaningar och stora kliv att ta. lite är bestämt men så mycke är redan obeskrivligt ovetande. en tant sa en gång: ja ibland är det skönt att inte veta vad som kommer hända i sitt liv.  ibland önskar man att man faktiskt viste och kunde försöka göra framtiden till det bättre, men det är inte så vi lever. man måste leva i nuet.

så 2012, ännu ett år att ta sig igenom.




Skapa flashcards