Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Dag 2

Av Sofie Nilsson - 12 april 2012 16:46

började 7:15 idag å vaknade 6:30 paniik slängde ja på mej kläderna å va på skolan redan 7:00. bra jobbat fia :)

jag å emma blev tillsagda att börja hos fåren så sofia skulle byta om först. när vi kom ut låg en tacka stendöd på rygg me benen rakt upp. såg ganska skrämmande ut och väldigt synd då den hade lamm i magen. men så är livet så tackan fick åka till kadavertunnan.

sen gav vi grisarna mat å mocka deras boxar. kultingarna fick foder för första gången och d ena gänget åt upp d på bara en timme medans dom mindre inte åt ngt alls. sen kom emma inspringande å sa att göran the galt va lös bland dom andra grisarna så d va bara å få ut han =)

sen gödslade vi ut hos hönsen å städa fint. en höna låg i hökorgen å ja hade hö i ena handen så ja fösökte få bort hönan men icke å helt plötsligt stod d en höna på höhögen jag höll i. dom e inte direkt rädda av sej, men d va inte ja heller =) tror d har mycke me min katt att göra att jag inte reagerar så mycke på djur som plötsligt kommer nära en.

sen åkte vi till en ödegård där deras kor brukar gå på sommarbete å skulle fixa staetet. hade med oss två killar från åk 1. haha ja, om jag en gång va så, då e d fan illa.


nu e jag hemma och e inte alls lika trött som igår men ska nog bli inne för snuvan e värre å halsen gör lite ont men d ska inte stoppa mej från skolan =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Nilsson - 2 september 2014 22:10


Mitt ruffs och jag. Tänk vad mycket personlighet man har i håret. Aldrig tänkt på det innan ^^ Men vad tycker och tänker andra om ens hår? ;) ...

Av Sofie Nilsson - 30 augusti 2014 13:50

Hej å hå vad trött man kan vara. Blev lite extra jobb igår vilket satte sina spår på dagens arbete men som sagt, vem tackar nej till extra klirr ^^ Idag är det jag, soffan och gottis ;) ...

Av Sofie Nilsson - 27 augusti 2014 21:43


Känner hur trött jag är redan och ännu en jobbhelg väntas. Skönt att bara jobba 7h imorgon :) Ledig får jag vara nästa helg, till och med fredan är jag ledig. Kommer bli skönt även om det kommer kirra till på kontot nästa löning ^^ Money is a dr...

Av Sofie Nilsson - 20 augusti 2014 21:01


Vissa tillfällen borde man inte kasta bort hur som helst. Men det är så satans lätt att vara efterklok. Så lätt att när allt man haft rakt framför sej är så svårt att se. Jag vill leva i nuet utan att blicka tillbaka hela tiden. Så nu kör vi! ...

Av Sofie Nilsson - 19 augusti 2014 21:31

när ska man känna sig redo? redo att berätta sin största sorg och förlust. man kanske bara ska öppna upp och skrika ut allt så man slipper höra frågor.    nä jag är inte den som skriker så jag håller mej ett tag till.    jag är helt enkelt in...

Ovido - Quiz & Flashcards