Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Sofie Nilsson - 19 april 2012 16:14

ja vilken vecka hittils. har jobbat mån, tisdag 5-13 åsså va d skoldag igår.

korna e snälla men ibland tycker jag dom tjurar lite för mycke. man måste visa att man bestämmer ordentligt och verkligen inte ge sej. d e tur jag har en jäkla tålamod för annars hade d nog inte gått.

idag fick vi mata en kalv som ska vänja sej vid att dricka ur en spann, man fick lixom stå med kalvens hals mellan benen å få den att dricka genom att stoppa fingrarna i munnen så den börja suga å sen ner i spannen. inte d lättaste å dom e så sjukt starka vilket man inte kan tro.

man känner att man inte varit igång på länge, här e d jobb varje minut å d e tungt å man står upp hela dagarna, jag älskar det! så skönt att slippa sitta instängd å istället få vara ute hela dagarna. visst, man luktar inte mumma efter en dag hos korna men d e d fan värt. men d värsta e att man måste verkligen duscha efter varje dag å d känns inte så kul. huden blir skit torr å shampot sinar snabbare = -pengar!

menmen, min body dutter med citrondoft e mumma =) frääächt!


nu väntar jag på min muffinskaka med kokostopping som e i ugnen. mums. älskar kokostopping.

å d där me att jobba tungt varje dag gör en fan cp-hungrig.

får ta tag i kakan imorron på skolan me å mjölka lite kor å mocka skit ;)


Ovido - Quiz & Flashcards