Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofie Nilsson - 31 maj 2010 10:22

ja älskade måndag är äntligen här... hmm jaja, började dagen med en timmes sovmorgon å mys me sambon, han kom hem igår. har inte sovit så gott på länge fick dock sota för min extra timmes sömn då ja drömmde att vi hade haft inbrott i lägenheten. riktigt skumt va d för det var grannen (som inte finns) som hade gjort d för han hade glömt sin mobil å kom in för å hämta den.. helt galet. å ja ble skit förbannad å min riktiga granne hade åkt in på akuten för han hade hamnat i slagsmål me en vakt.. haha. mina drömmar asså, ibland undrar jag vart allt kommer ifrån. som igårnatt, då drömmde ja att ngn hade stympat min katts svans å hos veterinären gav dom mej två sprutor i underläppen. ja ble tokig å sprang därifrån å hade massa folk efter mej... aa va ska man säga???


aja, över till d verkliga livet nu. idag ska ja  köra till blodbussen för å få ge blod för första gången. alla mina värden va bra och inga sjukdommar. mitt blod va O+. haha. så idag ska ja göra en god gärning =) sen när ja kommer hem ska ja å rasmus nog laga köttbullar me mos å lingon, finns inget godare =)

Av Sofie Nilsson - 26 maj 2010 10:13

din idiot, åhh ja vill bara trampa å stampa slå å sprak på dej tills du inser vad som hänt och gjorts.

ja vill få dej att förstå och inse vilket misstag och felsteg du tog den dagen, att du inte ska förstå, du som e så grym men helt plötsligt blev fångad i en annans armar och försvann. förstår du inte vad hon gör mot dej??


saknar löffe så sjukt mycke. blir inte bättre av att ja drömmer om honom.. :( drömde att han ringde mej å allt va som vanligt. snälla löffe. RING!!!


    

Av Sofie Nilsson - 26 maj 2010 08:33

idag ska ja å några kompisar träffa en gammal klasskompis som kommit hem från london, hon flytta dit för ca 3 år sen å nu e hon här å hälsa på=) d roliga e att hon även fyller år idag=) ska bli riktigt kul å träffa henne för d va nog 3 år sen ja såg henne sist.. ska även bli kul å träffa dom andra, umgås ju knappt mer. bara me emma dock.


imorn fyller även löffe år, sjukt tråkigt att man inte ens kan prata me han mer. han lämna alla sina närmsta för en tjej som e tvärtimot allt han en dag sa att han ville ha. menmen kärleken kan övervinna det mesta, otroligt synd då ja älska denna kille så grymt mycke, han va en av mina bästa vänner åsså puff så försvann han, får inte ens tag på han. inte är d hans fel utan hans tjej som totalt hjärntvättat min bästa vänn, hon förbjuder han mot allt å hotar med att göra slut så fort d e ngt han vill som hon står imot. han som en gång va min lilla pussgurka fick inte ens krama mej mer. vafan gör man då? han som oxå älska å bara mysa till en dålig film. åhh va ja saknar honom,. har försökt på alla sätt att få tag på han men d går inte.. jag har även gått så långt att ja kontaktade hans mamma på face, men till vilken nytta då? fick bara veta att han mådde bra. blir tokig...

Av Sofie Nilsson - 24 maj 2010 09:25

undrar när livet börjar leva igen. just nu e d trögt på den delen, känns som allting står still. fick pratat en del igår å just nu känns d som d behövs en ändring då ja inte orkar leva såhär längre. att vara ensam är otroligt jobbigt. att va ensam 2 veckor å inte ensam 1 åsså går d på rutin lixom, hur länge kan d pågå? ja vet iallafall att ja inte orkar ha d såhär längre. antingen får ja göra ngt eller han. ngn måste få ett slut på detta å d e endast vi två som kan laga d som en gång va så otroligt bra. jag vill inget annat än att d ska va som förr för då va vi hur lyckliga som helst. i början funkar d men när d gått över 1 år me samma visa å ja känner att d bara blir sämmre så måste man få en ändring på d å lösa problemet. skönt att man kan prata om d iallafall!


nä nu ska ja inte deppa er allihopa utan ha en bra dag!!

Av Sofie Nilsson - 21 maj 2010 08:38

vaknade halv 8 ida å for upp som en storm, på me kläderna snabbt å sen iväg ti jobb. 10min försenad men vem bryr sej, haha.

åkte me basti hem igår å hjälpte han å madde me pellets lastning. även lite annat blev gjort. basti klippte gräsen å ja lalla runder. sen fick vi för oss att flytta ett stort gammal element varav ja lyfte å sipp så rann d ut brunt äkligt vatten rakt på mina vita fina skor =( fasst ja skratta mest å tyckte d såg ut som en ko blajja.. haha men när ja kom hem åkte dom in i duchen för en skurning me sköljmedel. haha får nog ta dom i tvättmaskinen med. tur man har ett par likadan men i röda=) då e d deras tur att komma ut i värden.

hemma vid basti å maddes gammla hus som är till salu finns en liten mini park brevid med ca 10 körsbärsträd å ja bara älskar körsbär, d finns inget godare. för cirka 3år sen slutade jag äta godis på över 1 år men sen föll jag, jag föll för ett surt körsbär, dom e så otroligt goda så ja smälter. haha vattnas i munnen kan ja säga bara ja tänker på dom :D


åh, ja som inte ska äta dessa under nu heller men gud va sugen ja blev, imorrn e d ju faktiskt lörda.. hahaha.


       mums  

Av Sofie Nilsson - 19 maj 2010 08:57

igår hade ja träningsvärk i låren å idag har ja bättrat på d, haha, va ute igårkväll å gick en timme igen, dock utan benövningarna då ja kännde att dom får vila lite tills d känns bättre. även om man ska träna bort träningsvärken så kännde ja att d inte skulle bli bättre. tur va väll d för ja va bara ute å gick väldigt snabbt å upp för en backe å d känndes kan ja säga men shit va skönt d e, känner redan att d gör värka på mitt daller. haha. maten är oxå mycke bättre än innan, äter mindre och mycke nyttigare=) motiveringen är på hög nivå känner jag, d gäller bara att komma igång å bestämma sej att nu jäklar e d ja som ska vinna å inte sötsakerna. :) hoppas bara d håller i sej, mitt mål är att hålla på 2 månader minst och kanske senare börja springa när ja känner att mina knän pallar det, måste bygga upp mina benmuskler först så ja inte trasslar till d igen.


å alla ni som tränar, glöm inte å strecha efteråt, det är otroligt viktigt + det är även en träning i sej åsså blir man smidigare=)


Im on it!!

Av Sofie Nilsson - 18 maj 2010 13:29

japp, nu är d slut på allt slösande för min del, kan så vara att jag tvingas leva på nudlar och vatten men en sak är säker å d e att jag ska börja spara allt ja bara kan. har inte kunnat göra d på hur länge som helst, sist ja gjorde d köpte ja en ny mobil å puff så va allt borta igen å senn dess har ja köpt massa onödigt så nu blir d å spara som gatan asså=)

hoppas verkligen ja håller detta nu.


sen kan ja meddela att jag sofie nilsson har börjat träna lite, vatt ute nu å gått 1 timme om dagen å igår gjorde ja även lite benövningar=) har grymm träningsvärk i låren idag. såå sjukt nice å va igång igen=) över 2 år sen nu ju. haha, latfia.


hoppas ni får en trevlig vecka =)

Av Sofie Nilsson - 12 maj 2010 14:15

I min dröm kunde jag igen, jag kunde springa :) haha jag kan ju springa nu med men i drömmen sprang jag för att spela handboll igen=) jag hade glömt både knä och ryggskydden hemma men emma en gammal kompis satte ett vadskydd på mej för att hålla benet varmt. hel knasigt. å ja va så lycklig att äntligen få spela igen. kommer ihåg att ja sto å passa me ngn å d gick jättebra :D



Här e en bild dagen efter ja skada mitt knä =( aa ni ser nog själva vilket d e som ja skada :S kul att inte knäet e me ens, svullnade upp i hela benet ner ti tårna.. uch!!!


    

Ovido - Quiz & Flashcards