Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofie Nilsson - 30 juni 2011 16:35

helt plötsligt blev det hur molnigt som helst, på bara ngra minuter försvann den varma solen och kvar finns bara gråa tunga moln. vad hände?

det har varit varmt och blå himmel hela veckan tills nu, d e väll typiskt att man om bara 20min går på semester. jag som ville få lite färg innan resan. får väll nöja mej med min blekfeta kropp sålänge.


ikväll ska jag inta center syd med lite småshopping. ska försöka hitta en keps och ett par shorts till resan. sen bara lite smågrejer som hårsnoddar, klämmor m.m hoppas värmen håller i sej annars får jag köpa en tröja ;) det finns alltid skäl till nya kläder ;)




Av Sofie Nilsson - 29 juni 2011 14:14

vilket väder :D helt galet skönt och nästan vindstilla.

tänk om man fick sitta ute i solen å värma sej istället för å vara fast på ett kontor med en dönande airkondition. men, ska man klaga? jag åker ju faktiskt till ungern på måndag =) kommer bli så skönt att komma ifrån allting. har kollat hur vädret ska bli och det är mellan 24-30 hela veckan, dock lite molnigt men vem bryr sej om moln när det ändå är varmt ;)


ikväll ska jag städa vår fina husvagn så man kan bo där vecka 29 då vi åker till öland ett gäng å bara slappar =) ska försöka dammsuga å fixa själva sovplatsen. sen blir d å köpa lite lila färg till mitt lilla vrå som jag får styla helt själv :) ska bli lila och rosa :P haha. bara för att jag kan! ;)


ha en härlig dag för snart ska d regna.... (freda när jag e ledig! såklart =( 





Av Sofie Nilsson - 28 juni 2011 11:06

helgen gick visst för fort :)

blev midsommarfirande hos föräldrarna först sen åkte jag vidare till landet å firade vidare med vännerna. blev väll inget jättefirande direkt.

och i lördes tog vi d bara lungt å njöt av varandras sällskap.

i söndes fick vi för första gången passa felicia =) hon va så himmla snäll, vi körde först till jobb å hämta husvagnen sen åkte vi hem till mamma/farmor å mös lite.


igår blev d jobb som vanligt och sen firade vi madde och basti då dom fyller år =) blev riktigt mysig dag.


så nu sitter jag här och har inte avslöjat mitt ''ja'' för er.

i måndes förra veckan åkte jag ut på väla för att äta middag med bast,madde,rasmus å flisan. jag ville såklart in på hm en runda och när jag va påväg dit vände rasmus på mej och sa att nu ska vi kolla ringar. jag bara... ehh ehe va? nu? vaddå nu?? han -ja, du vill väll? ja jo, d e klart men jag blev så tagen av stunden att jag inte riktigt fattade att det var nu eller aldrig. så vi valde ut ett par jättefina ringar sen i fredes hämtade jag ut dom, en helt sjuk men bra kännsla. jag har altid varit rädd för att binda mej allt för mycket men efter 3 1/2 år så kände jag att d e bara att flyga eller falla. =)



  här e don små fina ringarna :)

Av Sofie Nilsson - 23 juni 2011 14:50

ja nu är det bara 1 vecka och 3 dagar kvar tills vi åker till ungern. kommer bli riktigt roligt och så skönt att få komma bort.

vi är ca 20 pers som ska dit så man lär inte direkt tröttna på sällskapet :) vi har även hyrt ett hus som tydligen ska va väldigt stort och fint så d ska bi riktigt roligt.


imorgon är det dags för midsommarfirandet. jag kommer köra direkt till väla när jag vaknat för å hämta två söta små saker :P sen hem igen och göra mej iordning för att sen åka till mamms å papps för å äta gott, efter det kör jag vidare till greven å festar med alla goa vänner. kommer bli riktigt roligt d med :)




Av Sofie Nilsson - 22 juni 2011 15:17

sitter här och nästintill somnar, ögonen blir bara tyngre för varje sekund som går. men sova kan man inte göra, inte nu.

har lite jobb kvar sen måste jag hem å ladda kortet för att handla frukost tills imorgon. och om rasmus inte kommer hem förens ikväll så anske jag svänger förbi föräldrarna på lite grillat.


i måndes fick jag en fråga jag inte alls var beredd på, självklart svarade jag ja och vad jag svara på, d får ni se till helgen ;)




 

Av Sofie Nilsson - 16 juni 2011 21:06

varför ska alla bra filmer börja så sent på en vardag och varför kan dom inte byta ut dom mot filmerna som går på helgerna?



vad säger vi åt d?

lägger upp en bild från modellab som kanske kan förklara  X)

 

Av Sofie Nilsson - 16 juni 2011 13:53

ojdå, vaknade precis, glömde ställa klockan....

haha, råkade visst glömma och ställa klockan igår så tur va att jag vaknade exakt 08:00 annars hade jag nog kunnat sova myyycke längre men jag vet att jag vaknade till och undrade när klockan skulle ringa men icke :) blev ju bara 30min försenad så d va lungt.


igår bokade jag tid hos frisören igen. kan va skönt å få d gjort innan man åker till unger i juli. vet bara inte om d går å helfärga håret eller man måste ha folie som förra gången. mitt hår e ju redan hur slingat som helst, har allt från mörkblond/ljusbrun till väldigt blonda slingor. gjorde ju slingor sist med brunröda och blonda färger, riktigt snyggt men nu känner jag att d blonda får komma fram igen =) d e ju så fint. synd bara att man inte har d långa håret kvar. å d tar ju så lång tid innan man väntat färdigt. så d för endast bli topparna denna gången som åker av.


ja ungern va där bjudet! vi åker den 4 och hem den 11, ska bli så skönt att komma iväg. sen blir d jobb mellan den 12-14 å sen bär d av mot öland me halva gänget :D kommer bli sjukt bra d me, längtar faktiskt mest till öland =)


So long mates!



 

har länge undrat varför jag klippte av d där fina håret :(

Av Sofie Nilsson - 15 juni 2011 15:30

hoppas verkligen att du snart kommer tillbaka så jag kan få njuta varje kväll och känna mej utvilad.

min såkallade John Blund verkar ha tagit semester lr nått. har inte kunnat somna sen förra veckan, jag som alltid somnat så gott varje kväll, numera ligger ja å vrider mej å halvt blir tokig för att jag inte kan somna. åsså e man skit trött när man väl ska upp.


ville inte direkt vakna heller. drömde att jag va på läger med helt sjukt blandade kompisar, allt från barndom till nutid.

vi badade och bytte bilar. trudi fick min så hon fick välja till mej, jag fick en röd pickup i cabbe modell. men ja fick inte köra den för timmi. haha :P

så jag fick både ny bil och förare ;) perfekt!


ikväll ska jag försöka städa undan allt trams som bara ligger å skräpar som vanligt. sen blir d tvätt hela kvällen imorron. fredag blir grilla me emma och lördag planerades igår, det blir nämligen Utgång :D woho, med eva och ronny so far men som vanligt lär man väll möta fler i stan. d e så sjukt roligt att gå ut i hemstaden, längesen sist =) när ja va runt 18-20 så va jag och min kompis felicia ute inprincip varje helg. sjukt vilka tider d va, att man bara orka :P





  Rockan    


Ovido - Quiz & Flashcards