Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under juni 2010

Av Sofie Nilsson - 29 juni 2010 09:26

herregud vilken drömm jag hade inatt. alldrig varit med om ngt liknande.


det hela börja me att jag, rasmus å danne hade krockat så kom polisen å tog danne för han hade druckit så dom lämnade mej å rasmus helt skadade mitt på grusvägen. sen helt plötsligt så åkte vi bil igen å nu va d jag, rasmus, danne å eva å danne körde såklart. efter ett tag kom en motorcykel upp bakom oss å blinka då visade det sig att det var en civilpolis så vi stannade å danne blev tagen igen för dom misstänkte att han rökt på så d sluta med att vi alla fick sätta oss i polisens klubbhus där danne skulle andas ut i en lång slang för ett test på om han va drogad. sen va basti där å han tog slangen å drog in allt danne hade andatst.. knasigt.

efter allt detta satt jag själv i min bil påväg till ett stall för å möta syrran. jag prata med henne på vägen dit å plötsligt så såg ja ngra stora rådjursliknande djur till höger om vägen, dom va jättestora å hade nästan som pucklar på ryggen...

sen när ja närmade mej såg ja hästar stora som elefanter som hade horn i pannan, hornen va säkert 3-5 meter långa, helt galet å dom va jättemånga sen sto d en liten flicka å mata dom med gräs. när jag väl kom fram såg ja kossor som stojjade runder, det sluta med att en tjur kom ut å började jaga mej och min syster så vi sprang in i stallet å gömde oss bakom ett galler, tillslut gav den sej å vi kunde gå ut igen. väl inne i stallet såg jag en skötare som kom med ett lejon, den va liten å svart å manen växte så d syntes på den.

sen bakom en vägg såg jag ett huvud sticka fram, jag gick för å se vad det var och där stod det en mini giraff med två huvuden och en liten giraffunge, dom babla jättemycke me mej å ja sa att mamman va oförskämd... (galet)

sen i andra rummet hade syrran satt sej på golvet för å gjuta bebisar i skålar, d sjukaste va att vi hade riktiga bebisar som modeller till gjutningen...


ibland undrar jag hur man får ihop allting.

har ju ett drömlexicon hemma men ja tror knappast att det finns sådanna djur i den boken:P haha helt sjukt knasigt :P

Av Sofie Nilsson - 28 juni 2010 11:04

dagen börja med att mobilen plinga till för ja skulle gå upp å köra till jobbet. jobbade knappt 1 timme sen vänta ja tills väla öppna för att fixa midsommarklänning vilket ja hitta=)

sen körde ja hem å locka håret å gjorde mej iordning. körde rasmus till danne å sen körde ja till mamma å pappa för å lämna å hämta blommer, efter det körde jag till rasmus föräldrar där d skulle firas.

efter ca 1 timme började basti å madde leta efter bilnycklarna å sen insåg dom att nycklarna va inlåsta i bilen så d va bara å köra hem, hämta jobbnycklarna å sen till jobbet för å hämta reservnycklen å sen tillbaka, tog en korv på statoil medans vi körde ;) haha. sen när vi kom fram tog basti ut nycklarna å vi gömde dom i maddes väska, hon blev hel paff när hon hitta dom i väskan å fatta ingenting.. haha va ganska kul :P ja ett jäkla körande blev det. sen fick man god mat och dricka. åsså satte firandet igång.

hade jättetrevligt å det blev en lyckad dag=)


hoppas ni med hade ett bra midsommarfirande :) 

Av Sofie Nilsson - 22 juni 2010 15:42

älskade pappa. tror inte nån förstår hur mycke han betyder för mej och för så många andra. han har värdens största och finaste hjärta av renaste guld.

han vill alla väl och önskar alla det bästa. han har hjälpt så himmla många människor som han sedan fått en spark av utan anledning. han tror att alla runtom är värda ett försök och ger alla en del av sej själv. han älskar att ha folk omkring sej och prata det är hans passion. att kunna dela glädje och skratt är en vardag för honom.

det finns bara en sak som stoppar min pappa från allt det här då han måste tänka mycke på sig själv och sin familj just nu.

för 4 år sedan den 5 maj 2006 körde pappa mej och mina kompisar till balen i hans superfina bil. på kvällen ringde syrran å sa att pappa rammlat ihop och jag skyndade mej fort hem. efter några dagar fick vi besked om att pappa hade en tumörliknande ''grej'' i hjärnstammen. beslutet om exakt vad det var är ännu osäkert då man ej kommer åt föremålet. vi vet änn idag inte vad det är som sitter där. ingen kan veta och vi får ständigt svar på att det inte finns mer att göra. pappa fick ett besked av läkarna att -det är bara å gå hem å vänta... vänta på vad.. dö lr? ja tyvärr sa dom. hmm snacka om livsglädje. pappi har nu kämpat i 4 år med denna skiten och det blir bara sämre för varje dag. just nu ligger han på sjukhuset med en lunginflammation. han är på bättringsvägar och hoppas på att få komma hem imorgon. det konstigaste är att ingen vet vad och varför men en sak är säker, det blir inte bättre. vissa dagar får man en glimt av förbättring. men även försämring. tex. detta får mej på delade kännslor. som för ca 2 dagar senn höll pappa på att dö. läkaren skulle ta hans blodsockervärde ( pappi har diabetes) och det låg endast på 2. dom försökte få liv i han men han reagerade inte. läkarna fick tillslut liv i pappsen och gav han en macka och ett glas mjölk direkt så värdet skulle gå upp. hade dom inte gjort ngt så hade han alldrig vaknat igen. sjukt. sen idag fick jag veta att han inatt gått 2 steg, min finaste pappi har varit uppe å gått. visst 2 steg låter inte mycke men för min pappi är detta guld värt. han har inte gått på väldigt länge och sitter i rullstol hela tiden. blev så glad när ja hörde det men även ledsen för kommer han någonsin kunna gå igen? kommer han kunna göra det där han alltid gjort själv en dag? min högta önskan i livet är att kunna se pappa gå, springa, ducha själv, äta ordentligt, prata, vara pigg, jaa allt det där han en gång var.

jag älskar min pappa så ofantligt mycke att jag kommer gå under när han en dag lämnar vår jord. jag kommer gråta tills jag får vätskebrist och somna av trötthet av alla tårar. jag kommer skrika och slå, kanske tillochmed förstöra mej själv på ngt vis. jag kommer helt enkelt bryta ihop ordentligt.

jag försöker varje dag vara stak inför pappa men när jag väl vänder ryggen och går stormar tårarna ner.

min pappa är värd all hjälp han kan få. en människa som han borde inte få ha det såhär. jag vet att det finns så många där ute som är i samma sitts, som inte förtjänar detta på ngt vis. man måste fortsätta kämpa och ta en dag i taget.


Pappa



  här   har ja lagt malle, annikas nalle så pappa inte skulle va ensam när ja å mammia körde å handla :D

Av Sofie Nilsson - 18 juni 2010 10:05

igår blev jag otroligt rädd. fick nästan hjärtklappning å darrade av rädsla i säkert 15 min.

vissa saker gör så man verkligen förstår hur mycke man älskar sina djur. allt går så fort å man fattar inte vad som hänt eller hur det hände. jag öppnade balkongdörren för att my skulle få gå ut lite, vi har satt galler ca 60cm å hon brukar va väldigt rädd för kanten. sen ringde min sambo å vi pratade, my blev så glad när hon fick komma ut så hon börja springa som en galning fram å tillbaka i lägenheten å ut på balkongen å upp på bordet. sa ti henne å ta d lungt men vad förstår hon av det:P sen när ja va vid dörren i sovrummet hörde ja hur ngt drogs mot en plåt, lät som kattklor mot plåt lixom sen blev d tyst. å ja börja kalla på my direkt men inget svar, blev orolig att hon hoppat över gallret på balkongen å sen när ja sto ute på balkongen hörde ja hur hon mjauade NERE på marken. blev skit rädd å sprang ner å ut på innergården, tittade överallt å sen hörde ja henne igen, hon hade gömt sej under en bänk å så fort ja såg henne så gick hon till mej, hon klammra sej fast på mej som alldrig förr. jag va grymt chockad å rädd att hon skadat sej så ja gick upp snabt till lägenheten men allt visade sej ha gått bra, hon va som vanligt men nog en aningen chockad men hon verka inte ha ont nånstans alls. uch blir rädd bara när ja tänker på d. men just d att hon klammra sej fast så hårt när ja tog upp henne får en att inse hur mycke vi är bundna till varanda. min älskade finaste lilla misse. så otroligt tacksam att hon inte skada sej. det är ca 5 m från balkongen å ner så d kittlades nog i magen på henne :) hihi, man akn ju skratta nu i efterhand men just då igår va ja skit rädd. uch va hemskt.


finaste missen =)


  

Av Sofie Nilsson - 17 juni 2010 16:25

japp idag är det den 17 juni 2010. om exakt en månad fyller jag år.. iiik. blir 23... hmm. vet inte riktigt vad ja ska tycke men ja ska fira iallafall=) gött att d är en lörda åsså e man ledi veckan efter :)

finns så mycke ja skulle vilja ha i present men d e mest dyra saker så vet inte riktigt om folk skulle vilja ge mej just dom sakerna:P

men här är min exakta önskelista/drömlista:

  • En resa i 2 veckor
  • Pengar
  • Hyran betald ett år frammåt :P
  • Löneförhöjning/nytt jobb
  • Större lägenhet
  • Nya möbler till lägenheten
  • En kattställning till my
  • Ny bil
  • Nya kläder
  • Ett gym
  • Ett eget caffee
  • Chai the
  • Körsbär
  • Ny data

aa ibland får man drömma ordentligt. det enda som kan bli uppfyllt är typ chai the å körsbär :P haha. d e alltid ngt så :D d bästa är om man får pengar så kan man göra va man vill istället för att få ngt man inte vill ha så vågar man inte säga d så bara ligger d å dammar istället :P nog en del som känner igen sej där... haha.


å snart fyller min bror år. han blir 27.. galet. ska göra en present till han som är ganska fiiin tycker ja, d bästa är att han å madde fyller år dagarna efter varandra så man kan ju göra en present till båda lixom :) perfa!


  

Av Sofie Nilsson - 17 juni 2010 09:16

eller ska vi kalla den typ november/januari?

var är vårt fina sommarväder?

förra veckan regnade bort och denna började regnig, sen sol, idag är det sol men tittar man norrut på himmlen så är den helt svart. vill inte ha några moln just nu, vill ha klarblå himmel och värdens största strålande sol :) kommer ihåg en sommar då va d ca 30 grader över 2 veckor. helt underbart va d.

just nu vill ja på solsemester och få uppleva en varm sommar. men åker man iväg lär d väll bli fint här med. hmm... får bli en höstresa istället :)



   detta är söta mippsan, eva å dannes katt =)

Av Sofie Nilsson - 11 juni 2010 14:48

har ni gjort precis som jag å sagt, ja när sommaren kommer... sen tänker man till å inser att vi snart e igenom halva juni redan, men hallå, d ska ju va sommar NU. var e sommaren? var e värmen å var e glassen? haha, blir trött på detta regn som får alla å stanna inomhus=( vill ju va ute sent på kvällarna å bara mysa. men icke, nu har d regnat hela veckan å kallt ere me. tycker mest synd om dom som tar studenten idag, nämligen helsingborg å landskrona. hoppas ja ser massa studenter ändå för ja tycker d e så grymt roligt=)  

Av Sofie Nilsson - 9 juni 2010 12:44

igår tittade ja på biggest looser å efter ca 20min for ja upp ur soffan to på mej träningskläderna å for ut på en runda som tog ca 45min, testade å springa lite me. =) haha, kännde mej galet lat när ja satt där å såg hur fina dom blivit efter all träning. aa nu jäääävlar som ja sagt tusen gånge förr så ska ja bannemej fixa d här en gång för alla. ja pallar inte skämmas över min kropp å att säga nej varje gång ngn vill bada. ja vill ju oxå va me.


sen igårkväll när ja skulle gå å lägga mej hörde ja att ngn spela bruce springsteen å ja lå å nynna med så glatt=) men efter d så började kurt nielsen strömma ur högtalarna å ja ble helt till mej, ven fasiken har den låten mer änn mej å alla djs? hmm, fundera på om d kunde va firas lr loppan som sto nere på slottscafeet å spela för den sista låten ja hörde är för nuvarnade min favorit när d gäller melissa horn, han,hon, den, det spelade -lät du henne komma närmre. blev lite paranoid å fatta knappt vem d va som spela 3 av mina favoriter i rad innan ja somna=) helt magiskt men läskigt. iiih... haha

Ovido - Quiz & Flashcards