Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under april 2011

Av Sofie Nilsson - 29 april 2011 13:00

finns ju tuusen anledningar till att jag inte bloggat på vääldigt länge.

typ...


  • galet fint väder
  • utflykter
  • rasmus e hemma
  • massa kompistid
  • egentid
  • träning
  • shopping
  • hjälpt mamma och pappa
  • middagar
  • grillning
  • kvällsrundor

och massa mer :P



ikväll ska jag iväg och köpa ett par inlines så jag och rasmus kan åka en runda :)

får se hur mina knän svarar på d... blir tokig av att mitt såkallade friska knä börjat bråka. räcker med att jag reser mej upp och ska gå iväg så gör det ont. dock verkar mitt dåliga knä väldigt bra just nu :P d e ju bra.



nu blir d kycklingsallas ala ica maxi :P gott



 


vill ut å fiska :D






Av Sofie Nilsson - 20 april 2011 10:56

igår blev det god mat, dessert och vin med goa vänner.

vi satt tillochmed på uteserveringen till halv 11 på kvällen. riktigt skönt väder =)


ikväll ska ja försöka återuppta min såkallade träning. får hoppas att knäet håller. varje gång jag går eller vrider det så känns d som att d hakar upp sej. jättestörigt å d e inte ens mitt dåliga knä. kanske sticker hemom å hämtar ett knäskydd så d får lite stöd.

så imorgon blir det lite påskfirande hos micke på landet =) ska bli kul. kommer grilla å bara njuta av vårvärmen. gott!

sen är man långledig på 4 dagar. ska bli riktigt skönt. har bara planerat imorgon och på sönda.



föresten, igår såg jag både en humla och nyckelpiga :D

Av Sofie Nilsson - 19 april 2011 16:18

både idag och igår har vädret varit på topp.

helt underbart så jag körde och åt lunch i solen å sen lå ja där å mös i värmen innan jag begav mej till jobbet igen.

vem vill sitta på ett kontor å titta ut när solen lyser =( så tråkigt! jag vill fika och sitta på uteserveringar å bara myysa.


ska antagligen ut å äta ikväll om jag inte mår sämre än vad jag gör nu. är helt nere och har haft ont i magen hela dagen :( å nu e ja sjukt trött och allmänt hängig. vill bara hem å lägga mej. hoppas d blir bättre snart. får hoppa in i duchen när jag kommer hem, det brukar hjälpa.



å alla ni som sitter inne nu, ut i solen å vårvärmen vettja ;)


   

Av Sofie Nilsson - 18 april 2011 13:18

hej allihopa =)


har precis ätit lite lunch så man orkar fortsätta dagen.

helgen som gick va lite som en vanlig helg när rasmus är hemma.

vi åkte hem till sonny och tommy i lördes för å fira tommys födelsedag med massa vänner och god dricka. alltid lika kul. blev mycke prat med tjejerna vilket jag uppskattar =)


ikväll ska vi hem till micke för å grilla gott. det är ju hur fint väder som helst idag, love it!

och även imorgonkväll blir det fin middag för att jamila är på besök.

sen finaly är det snart löning ;)


så ikväll och imorgon blir det ingen träning alls för min del... lite tråkigt men d får vara, jag får ju umgås med bästaste folket istället =)



 

Av Sofie Nilsson - 15 april 2011 11:17

äntligen har jag och mina kompisar fullbordat en biljettbeställning till älskade och underbara winnerbäck till hösten. tänk att han kommer stå där igen, kanske man får sej ett ögonkast. denna gången ska kameran med i högsta hugg. jag ska filma, plåta och älska bakom linsen. låg och sjöng en massa låtar igårkväll innan jag så härligt somnade till texterna. är det möjligt att vara kär i ngn man aldrig kännt?

jo, det är möjligt. lasse har nämligen förverkligat det svaret.


drar en lättnande och lugn suck i tanke om att jag snart ska få se han igen.

till hösten är det du och jag! igen




    


Av Sofie Nilsson - 13 april 2011 20:16

ibland älskar man det och ibland blir d bara bajs.

klickade precis hem ett par riktigt snygga örhängen, lite dyra men oj så fina dom är =)


 

visst e dom snygga? :)



måste sluta buda på allt gott nu med tanke på att kontot sinar. å d e bara den 13 idag. iförsej så har ja mat så d räcker å rasmus kommer hem på lörda ;) haha. får snylta lite från han :D




Av Sofie Nilsson - 13 april 2011 17:30

woho inte ett enda hål och tandläkaren tyckte jag hade fina tänder =) nöjd!

hoppas d håller i sej länge så man slipper lägga massa pengar på d.

tog mej tid och tömde kontot med lite shopping oxå. sved lite men ibland kan man inte hålla tillbaka ;)


galet mycke rea just nu, hittade jättemycket men fick hålla igen. tråkigt!! haha.


HM fick stå för allt idag :)


   


åsså blev d riktigt snygga örhängen från cubus. även 25%rabatt. fint!!


 

Av Sofie Nilsson - 13 april 2011 09:43

tur att folktandvården skickar ut sms för å påminna just mej om att jag ska dit idag och inte imorgon. så fel man kan ha ibland.

bara störit att jag skaffade besiktningstid imorgon för bilen.. trodde jag kunde få gjort två saker på samma dag.- menmen tur man tog en sen tid. måste bara byta framlycktan då den e sönder =( ska försöka göra det själv så man slipper me gubbarna varje gång :P


då blir det även tidig träning för min del, kan bli skönt å ha kvällen oplanerad för en gång skull =)

kanske får för mej att blogga ikväll då ;) haha



Ovido - Quiz & Flashcards