Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sofie Nilsson - 31 oktober 2011 19:13

japp, då va biljetten till linköping bokad till fredag =)

ska dit å träffa syrran å sen åker vi ner tillsammans på sönda =) ska bli så mysigt och roligt att änstligen få komma dit. kameran kommer va i högsta hugg och jag kommer njuta av varje sekund. Linköping är nämligen en stad jag alltid velat besöka just för att lasse kommer därifrån. sista konserten beskrev han linköping, om hur man skulle åka tåg dit och gå en viss runda. nu minns jag inte rundan helt men nåttsånär :)

e lite kluven på om jag ska ha med mej datan lr inte. det kommer ju ändå ta 3 timmar.

funderar på att kolla the hills som jag har nu. men på ett sätt älskar jag att bara sitta i min egna värd och bara titta ut, men kommer jag göra d i 3 timmar... hmmm får fundera lite :) haha svåra beslut här.


nu e d mys i soffan med katten mymy.


    

Av Sofie Nilsson - 30 oktober 2011 16:12

 

Av Sofie Nilsson - 28 oktober 2011 22:00

då satt man här igen en fredagskväll.

efter jobbet åkte jag till mamma och pappa och mös ngn timme.

sen körde jag hem för å äta min grymma pastarätt jag gjorde igår. mumma!

nu sitter jag nyduchad och försöker fräsha upp mitt ansikte med en chokladansiktsmask. doftar såå gott.

sen blir det film, kanske tar me datan in i sovrummet å kollar film i sängen. mys, d händer inte ofta.


imorgon ska jag fika med emma, leif och arvid på EH. kommer bli så gott. scones med philadelpia, juice och en vaniljlatte it is!

sen blir d lite shopping. ska se om jag hittar ngt till kvällen då jag ska ut i hbg me jobbet. kommer bli mysigt. ska bli så gott att äta ute. saknar det ibland speciellt när man en gång jobbat med det.



nu ska masken av :)



såhär snygg e jag just nu.. tss


 

fotat med min grymma cam ;) snyggt va? =)

Av Sofie Nilsson - 25 oktober 2011 21:00

första dagen på utbildningen.

vi gjorde cup cakes med olika fyllningar och olika frostings.

kom hem å smakde på en.. hmm njaa inte direkt ngn hitt.

tyckte i helhet att det inte alls va ngt för mej. tror jag kan mycke mer än det vi ska göra där.

ska ringa tantan imorron å förklara läget.

dessutom känner jag mej lurad. tanten sa att d skulle va 6 gånger för 3000.- men när ja snacka me läraren va d bestämmt 8 gånger för 4000.- + avgift för råvarorna. ehh inte riktigt vad vi kom överrens med så det är jag absolut inte nöjd med! nejnejnej dom pengarana kan jag lägga på ngt mycke bättre.



 



en söt bild på min finaste lilla My :)

Av Sofie Nilsson - 24 oktober 2011 21:48

fick ett samtal i onsdes och idag ringde dom och bekräfta.

imorgon börjar jag en miniutbildning inom konditori. hoppas bara det inte innebär att baka utan att man faktiskt lär sig ngt. baka är ju ngt jag alltid kunnat. men annars blir det nog mer en rolig sak.


och idag är det ju den 24, alltså 2 månader kvar till julafton :) mysigt. kan erkänna att jag längtar lite till vintertiden. tända ljus i alla fönster, allt julpynt och all mysig snö. hoppas på massa snö i år.

har köpt värsta vinterskorna på tradera. kommer inte frysa i år inte :)



här e mina skönheter :) klarar upp till -30 . slå d om ni kan. haha

Av Sofie Nilsson - 23 oktober 2011 18:32

imorse fick jag sova ut för första gången på 2 veckor i min egna säng. hur underbart som helst.

gick upp och duchade, åt fattiga riddare och bara mös.

sen kom basti å felicia förbi å fixade trådlöst internet här hemma. hur skönt som helst, d e nu man önska att d satt en inbyggt laddare i datorn så man slapp den sladden.

vid 2 tiden körde jag rasmus till malmö. han e nu i polen och ska jobba där ca 6 veckor. så nu är det endast jag och my hemma. tomt och tråkigt.

hoppas veckorna går fort nu.

har bunkrat upp med massa mys framför teven, sista snackset för detta året! imorron ska jag simma efter jobbet, kan nog bli skönt. får springa ner och upp ur vattnet så man slipper visa sej.. bläää. :P



well well, lite pics från senaste rundan.


               

Av Sofie Nilsson - 18 oktober 2011 16:27

 

 

 

 

 

 

 

Människan är en obligatorisk organism och vårt beteende styrs helt av hur de olika delarna av hjärnan ser ut och vad som händer i den.

Av Sofie Nilsson - 18 oktober 2011 10:46

i fredes satt jag i soffan med katten och tog d så lungt vi bara kunde. spotify va på och vi mös som bara den.

när klockan va runt halv 12 på kvällen ringde min syster och skrek att hon blivit anfallen av en hund. jag slängde på mej skorna å jackan å körde så snabbt jag bara kunde och när jag kom fram stod hon i köket å prata i telefon, hon var chokad, rädd och ledsen. vi körde till akuten där även polisen gjorde lite förhör om vad som hänt.

vi kom hem vid 2 tiden och var rädda bara av att gå ut ur bilen och in i huset. tänk om den kom igen. tänk om inte hundens (som förövrigt var en rottweiler) ägare varit med, vad hade hänt då?

jag sov över hos henne och dan därpå vågade vi oss knappt ut. vi tog bilen och hunden för att köra ngn annanstans där vi kunde gå ut med vår lilla tax.


så till resultatet av polisens arbete.

igår hade min syster kontakt med en polis som skulle försöka nå ägaren som inte ens är bokförd på adressen han bor på och ngt nummer va inte lätt att hitta, tillslut fick jag fram nästan allt om ägaren och ringde polisen själv för att berätta allt. änn har ingenting hänt.

på förhöret sa dom att polisen skulle åka ut samma kväll för att berätta allt som hänt. men än har inget skett. jag förstår att polisen säkert har mycket att göra men ska vi behöva leva i skräck bara för att gå utanför dörren?


vår största önskan är att ta bort hans hundar som ändå lever i hundgårdar hela dagarna förutom sena kvällar då han rastar dom en och en då han inte kan kontrollera dom. han har dom i koppel men varför ska man ha det när man ändå inte håller i d?


det största han kan få just nu är munkorg men dom lär han väll glömma att sätta på. han bryr sej inte det minsta om vad som hänt eller kan hända. han vänder på klacken å säger -det är inte så farligt.



Hur långt ska det få gå innan man aggerar?

Ovido - Quiz & Flashcards