Den starke är inte den som aldrig faller, utan den som har kraften att resa sig igen

Alla inlägg under januari 2012

Av Sofie Nilsson - 24 januari 2012 20:49

då va man på hemmaplan igen efter en vecka i sälen. kan ju inte riktigt kalla det slappesemester, massa åk varje dag och tidiga mornar. men fint å mysigt va de=) saknar den skönsköna bastun dock....

nu e man åter i rutin med jobb och allt på hemmaplan. har precis tagit en lång duch och ska snart hoppa ner i sängen å försöka bli varm. tur rasmus e hemma så man kan få exta värme :P


å dom där byxorna som skulle passa innan januari a slut, dom passa innan jag åkte till sälen :P happy. funderar på att gymma ngn kväll denna veckan =) mys. saknar att träna, speciellt handboll. nån dag ska jag återförenas med min älskade plan.



         

Av Sofie Nilsson - 13 januari 2012 22:55

blir tokig. halsen ömmar, näsan rinner å hostan blir bara sämre. om 2 dagar ska jag sitta i en bil 10timmar till sälen för att åka skidor. yeah right min balle att d kommer hända om jag mår såhär.

börjar tro att jag snart får, lr har en påbörjad halsböld på ena sidan.. i'm so happy.

mandlen har lixom ändrat form å e inte alls lika stor som den andra. nästan som om den blivit avlång. ja, men uch å tvi å fucking blä asså.

å jävla hosta.


så, då va d avklarat!

Av Sofie Nilsson - 11 januari 2012 21:48

har precis sovit 2 timmar här i soffan. på vårdcentralen tog dom lite prover vilket resulterade i ett virus, som får läka av sej själv... blä. hoppas verkligen d går över innan söndag annars blir jag ledsen.

får se om jag kan sova igenom natten å se om d blir ngt jobb imorron, har ju en del å göra.



Av Sofie Nilsson - 11 januari 2012 13:24

jå, då har man varit på vårdcentralen å fick tid hos doktorn vid fyra. hoppas nästan på pencilin så man slipper detta när vi väl ska till sälen. uch, natten va hemsk. somnade vid elva tiden å vakna tjugo över ett av att halsen gjorde så sjukt ont. det lixom bränner konstant a hostan gör d inte bättre. uch. kunde inte soma förrens vid 5-6 tiden igen så jag gick inte upp förrens vid 10.


ska bädda ner mej i soffan sen när jag kommer hem igen. får se vad det blir, annars får vi råna apoteket på massa zyx, moccoangin å alla olika halsprodukter :P blää, gillar inte dom tabletterna alls.




-5

Av Sofie Nilsson - 10 januari 2012 19:00

woho. ställde mej på mammas våg idag å fick se att 5kg ramlat från min vikt :D happyface!!

bara 5.5kvar sen e jag på mitt mål. inte mycke men fan va jobbit d e å bara gå ner 5kg. hehe. men nästa vecka blir d träning varje dag så d kanske lyckas den närmaste månaden. who knows... sålänge jag når mitt mål innan sommaren så e jag nog nöjd, hehe nog.


nu ska jag kolla handboll =) kanske ska försöka träna upp mej för att kunna gå ut på planen igen. saknar d så sjukt mycke. på planen kan man va sej själv å göra det man älskar.



 


dream on

apa

Av Sofie Nilsson - 9 januari 2012 19:08

blää, dumma hals. vakna imorse å kännde mej helt uppsväld i halsen =( hoppas d går över snart. e helt seg å trött så d blir en tidig kväll idag. å kallt e d, snöade idag. d va mysigt men kallt. brrr. haha säger jag som ska till sälen på sönda =P


ska ta ut mitt duntäcka i soffan nu och bli varm tills jag ska sova.



 


åre för 1 år sen. detta va nog vår varmaste dag på hela veckan... iiiik

Av Sofie Nilsson - 8 januari 2012 20:49

idag har jag bokstavligt talat inte gjort ett skit. så jäkla skönt :) har bara suttit i soffan å kollat tv. fick dock ett ryck å kolla igenom både vinden å källaren i hopp om att hitta mina skidbyxor, men icke.

har precis duchat å ska snart göra    en kopp te, min hals börjar göra ont =( tror bara det är en blåsa. blää. dessa jävla blåsor.

sen blir d sängen med buslätta korsord :P både jag, mamma å syrran e fast med dom tidningarna. haha.


om en vecka e vi påväg till sälen för å mysa en vecka i backarna. kommer bli super kul å komma dit igen. sist va med familjen, säkert 10-15 år sen. =) kommer bli ett kärt återseende med gustav backens snögubbe ;)


Av Sofie Nilsson - 7 januari 2012 11:25

 

Ovido - Quiz & Flashcards